Jeg sidder i min hverdag i et job som konsulent for små og mellemstore virksomheder. mit job er at rådgive omkring brug af IP telefoni i virksomhederne, og der er mange der har hårdt brug for hjælp.
Jeg kommer stadigvæk ud til en del forskellige ældre virksomheder der endnu ikke har set mulighederne for at overgå til IP telefoni, frem for den gamle analoge løsning. Ip telefoni er ikke et nyt begreb, men det er heller ikke noget med at specielt de ældre virksomheder skifter ikke bare lige et omstillingsanlæg fra den ene dag til den anden. Her i sidste uge, der var jeg ude ved en virksomhed, der havde et omstillingsanlæg, hvis man da kan kalde det for det. Det var faktisk så gammel, at når kunder ringede ind, så fik de faktisk i mange tilfælde bare en optaget tone. Vi undersøgte sagen lidt, og så virksomheden fandt ud af hvor mange kunder der ringede forgæves, så gik det op for dem, at det måske var på tide at få kigget lidt på deres telefoni løsning.
Jeg fik den overtalt til at overgå til ip telefoni, for som jeg sagde til dem, så går der mange år mellem de skifter omstillingsanlæg, og derfor kunne det være en rigtig god beslutning af få den nyeste teknologi, for for ip telefoni kan løsningen måske holde sig moderne i nogle år mere. Der er meget større mulighed for løbende at tilpasse løsningen, uden at det behøver at koste så meget.
Jeg tror de ansatte i virksomheden glæder sig vild meget, til at få deres nye omstillingsanlæg, for nu har de helt nye muligheder fordi de er overgået til ip telefoni